לחיות עד גיל 100 - המתכון לאריכות חיים 
לחיות עד גיל 100 - המתכון לאריכות חיים 

לחיות עד גיל 100 – המתכון לאריכות חיים 

בינינו? ההתבגרות והזקנה יכולות להיות מאתגרות ביותר. הגוף כבר לא מתפקד כבעבר ומיום ליום הוא מצריך אותנו להסתגל לאתגרים חדשים. ולמרות דרכו של הטבע, כיום כבר לא נדיר לגלות בני 80+ ו-90+ שחיים חיים עשירים, פעילים, בריאים ועתירי פעילויות. אבל זה לא הכל: החשוב ביותר הוא לשמור על החיוך גם בגילאים המבוגרים. ויש כאלה שעושים את זה, ועושים את זה בגדול. יצאנו לגלות את הסודות שלהם. 

הסודות של הגדולים

כשהיינו ילדים, הסתכלנו על המבוגרים ביראה וחשבנו שיותר גדול מזה כבר אי אפשר. אבל היום כבר ידוע כי זה בכלל לא הגיל, זה רק התרגיל שמשחק תפקיד. מה שפעם היה נחשב ל”מבוגר”, היום איננו אלא ההתחלה של ההרפתקה הבאה בחיים! 

מנהיגה ועד פתרון תשבצים

אב מה בעצם המבוגרים שמגיעים לגבורה בחיוך  עושים שהם מצליחים לשמור על בריאות פיזית ונפשית גם בגילאים מתקדמים?  

לפי דבריהם של המבוגרים שבדקנו, זה די פשוט: הם ממשיכים לעשות את מה שעשו כל החיים, פשוט בלי לוותר לעצמם. אם הם שיחקו טניס במשך כל החיים, הם ממשיכים לשחק טניס. אם הם נהגו לצאת לים בשבתות, הם ממשיכים לעשות זאת בלי לדלג על שבתות. סריגה, טיסות לחו”ל, טיולים רגליים ואפילו פתרון תשבצים –  כל אלו שומרים על גמישות גופנית ועל גמישות קוגניטיבית גם כשהגיל מתקדם.  

באיי אוקינאווה היפניים למשל, חיה האוכלוסייה הגדולה בעולם של בני  מעל גיל 100: 600 איש מתוך 1.3 מיליון כבר חצו את המאה והם עדיין שומרים על פעילות גופנית יומיומית, נראים צעירים וחיים כמו כל אדם אחר באי, רק שהם מבוגרים בכמה וכמה שנים. אם בהתחלה סברו המדענים שמדובר בגנטיקה בעיקר, מחקרים חוזרים ונשנים ממחישים כי לגנטיקה השפעה של 20%-30% בלבד ולמעשה הגורם החשוב ביותר הוא אורח החיים.  

אז אילו פעולות משמרות את הנעורים בקרב המבוגרים? מסתבר שישנן כמה פעולות שתושבי אוקינאווה חוזרים עליהן באופן קבוע ופעולות אלו נמצאו גם אצל אחרים שהצליחו להגיע לגבורות: 

  • הקפדה על קריאה וכתיבה באופן שוטף על מנת לשמור על חדות המחשבה 
  • פעילות גופנית, פעילות גופנית, פעילות גופנית: לא לוותר ולא להתקמצן 
  • פעילויות תרבותיות וחברתיות המוציאות את האדם מהמקום המוכר והאישי 
  • הקפדה על דיאטה דלה בשומן ומלחים מיותרים ועתירה במזונות לא מעובדים כמו פירות וירקות מלאי סיבים, דגנים ועוד 
  • הקפדה על כמויות מזון שאינן משביעות עד לאפס מקום אלא אכילה עד לפני שמגיעים לשובע. 

ומה הטיפים שלכם?