חשיבות השומן בתזונה לגיל המבוגר
חשיבות השומן בתזונה לגיל המבוגר

חשיבות השומן בתזונה לגיל המבוגר

ההורים מתחילים לאבד ממשקל גופם ואתם רוצים לשמור עליהם בריאים ככל האפשר? אתם מסתכלים במראה ורואים גוף רזה מזה שהיה לכם פעם? תופתעו אולי לגלות, אבל ירידה במשקל בגיל המבוגר היא תופעה נפוצה יותר ממה שנהוג לחשוב, אבל לא מהסיבות הצפויות.

למה יורדים במשקל בגיל השלישי?

גופנו מגיע לשיא משקלו בין הגילאים 55-65 אצל נשים ובגילאים 33-55 אצל גברים. לאחר ההגעה לשיא, מתחילה ירידה הדרגתית במשקל שיכולה להסתכם ב-6 ק”ג עד גיל 80. למרות מה שנהוג לחשוב, הירידה במשקל אינה נובעת מאיבוד רקמות שומן בגוף, אלא בשל איבוד שרירים ונוזלים חיוניים. אם התחלתם לראות ירידה במשקל, רצוי לגשת בהקדם האפשרי לתזונאי או דיאטני על מנת לבנות תפריט מותאם אישית.

אם אתם מתגוררים בבית דיור מוגן או בית אבות, תוכלו לגשת לתזונאי המקומי. אם אתם מתגוררים בגפכם, רצוי להקדים ולקבוע תור לתזונאי על מנת להימנע מהשלכות נוספות של ההרזיה ולא לשלם מחירים כבדים על הזנחה. אם אתם חשים חלשים, עייפים, לא רעבים, עוברים אפיזודות של ירידה משמעותית במצב הרוח – יכול להיות שאתם מצויים בסיכון תזונתי ורצוי לקבוע תור בהקדם האפשרי.

מה היא חשיבות השומן בגיל השלישי?

מחלות שונות יכולות להופיע בגיל השלישי ומצריכות את תשומת לבכם. הלכה למעשה, צריכת השומן לא משתנה לקראת הגיל השלישי ועם זאת, אין לזלזל בחשיבותם של מזונות בריאים. בין אם אתם מתגוררים בדיור מוגן ושומרים על תזונה עשירה ובין אם אתם צריכים להכין לעצמכם את ארוחותיכם, חשוב להקפיד על שומן מן הצומח ממקורות רבים כמו טחינה, אבוקדו, זיתים, אגוזים ועוד. כמו כן, עדיף לצרוך כמה שפחות שומן מהחי הכולל בשרים שמנים, נקניקים וגבינות שמנות, מרגרינה ועוד. אם יש צורך, אפשר ליטול אומגה 3.

המלצות לאכילה מאוזנת בגיל השלישי

תזונה בגיל המבוגר מצריכה בעיקר ערנות, מעקב, בדיקות אצל אנשי מקצוע ושמירה על כושר ובריאות גופנית.

על תזונת השומן בגיל השלישי להיות בהיקף של 20%-35% מסה”כ הקלוריות היומי. במקביל, יש להקפיד על צריכה מספקת של ויטמינים מסיסי שומן ברמה של 10% מסך הקלוריות היומי.

כולנו מוותרים לעצמנו פה ושם, אבל גם אם אתם מתפנקים על גבינות שמנות בסוף השבוע, ודאו כי אתם חוזרים לשגרה ומעדיפים מוצרים דלי שומן או ללא שומן בכלל.

כדי להיות בטוחים ורגועים שאתם שומרים על הגוף שלכם בצורה הטובה ביותר, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לתזונאי שמכיר אתכם ואת הצרכים שלכם.