הליכה נורדית למבוגרים
הליכה נורדית למבוגרים

הליכה נורדית למבוגרים

מהי הליכה נורדית?

הליכה נורדית הפכה להיות שם דבר בקרב מבוגרים רבים המעוניינים לשמור על בריאות גופנית מיטבית, לשרוף קלוריות ולצמצם את השפעות הגיל השלישי. אז למה הליכה נורדית עדיפה על הליכה רגילה ומה היא בעצם?

שיטת ההליכה הנורדית היא שיטה אלטרנטיבית להליכה המבטיחה שריפת קלוריות גבוהה יותר הודות לשימוש במקלות הליכה והפעלה של מערכות שרירים רבות יותר בגוף.

היתרונות של הליכה נורדית

היתרונות של הליכה נורדית כוללים את הבאים:

  • שיפור שיווי המשקל
  • מניעת נפילות אפשריות
  • חיזוק סיבולת לב ריאה
  • הענקת ביטחון לצעידה ביציבות מוגברת
  • חיזוק פלג הגוף העליון
  • חיזוק שרירי הרגליים
  • שיפור קוארדינציה בין חלקי הגוף והאברים
  • אידאלי למבוגרים ואנשים בעלי מוגבלויות פיזיות
  • מונע ומאט התפתחות שחיקת סחוס באזורים שונים

ולמה דווקא בגיל הזהב?

ההליכה הנורדית היא בין הטכניקות היעילות והיעילות ביותר לאוכלוסיות מסוגים שונים. הליכה נורדית מספקת כלי לירידה במשקל, משפרת את שרירי פלג הגוף העליון, מאזנת בין המשקלים המופעלים על מפרקי הגוף ומונעת כאבי גב, כאבי ברכיים, וכאבי צוואר וכתפיים.

כל אלו מהווים יתרון בריאותי משמעותי ההופך תרופה של ממש עבור בני הגיל השלישי. טכניקת הליכה אקולוגית המשלבת את כל חלקי הגוף מהווה פעילות גופנית לגיל השלישי העולה באיכויותיה על תרגילים רבים המבוצעים בחללים סגורים.

מה קורה בגיל השלישי?

פעילות גופנית בגיל השלישי מרתיעה מבוגרים רבים בשל השינויים בתנאי הגוף. הירידה ביכולות התפקודיות היומיומיות, פגיעה ביכולות שיווי המשקל, פגיעה משמעותית ביכולת היציבה והתנועה החופשית  – כל אלו מרתיעים ונוטעים תחושה של חוסר בטחון ופחד מביצוע פעילות גופנית כלשהי.

בנוסף, מבוגרים רבים נוטלים תרופות המקשות גם הן על התפקוד והערנות. חוש הראייה ההולך ונחלש והתלות הגוברת בסביבה – כל אלו מרתיעים מאד את המבוגר החושש לשלמות גופו  ואיכות חייו.

ההליכה הנורדית מספקת פתרונות ייעודיים ואידאליים למבוגרים הסובלים מחוסר יציבות בגילאים מבוגרים וחששות מביצוע פעילות גופנית עקב כך:

  • תמיכה היקפית – המקלות מעניקים לגוף תמיכה היקפית, הן בעמידה והן בהליכה, הודות ליכולת להישען עליהם ולייצר נקודת משקל נוספת.
  • מקלות ההליכה הנורדיים “מגבים” את המשקל המונח על הרגליים ומאפשרים הישענות על המקלות כאשר הרגליים נחלשות.
  • החוויה המוצלחת בהישענות על מקלות ההליכה והביטחון העצמי המתפתח כתוצאה מכך מאפשרים המשך עבודה וגידול במוטיבציה לערוך פעילות גופנית בגיל השלישי.
  • הגידול במוטיבציה משפר משמעותית את תדירות האימונים וכתוצאה מכך, מביא לשיפור משמעותי במצב הבריאותי של האדם.
  • הליכה באמצעות מקלות מאפשרת תיקון ושיפור של מנח הגוף והדרכה לפעילות גופנית נכונה יותר.

על ידי בניית תכנית הליכה ועבודה צמודה עם מאמן ניתן להגיע להישגים מרשימים. בבתי אבות ובתי דיור מוגן ניתן למצוא מדריכים המתמחים בהנחיית הליכה נורדית ויבנו עבורכם את תכנית האימונים האידאלית, אשר תתאים לכל תקופות השנה ולכל מצב גופני.